اسکله چوبی بندرامام خمینی(ره) نماد یک قرن همکاری بین دو سازمان است

به گزارش خبرخورموسی ؛ غلامحسین ولدی، مدیرکل راهآهن جنوب در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد : بندرامام خمینی بالاترین سهم ریلی را دربین بنادر کشور دارد و مدیرکل بنادر خوزستان در دیدار اخیر بر بهره گیری از سهم ریلی در قراردادهای سرمایه گذاری جدید با بخش خصوصی را تاکید داشت که می تواند بندرامام را در حمل و نقل ریلی متمایزتر از پیش سازد.
مدیرکل راه آهن جنوب افزود : بندرامام خمینی به عنوان مبدأ راه آهن سراسری، جایگاه مهمی در تکوین موزه ملی راه آهن دارد و تلاش می کنیم با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن گردآوری آثار ملموس و اسناد و مدارک مرتبط تاریخی بندرامام ، احداث موزه محلی در اماکن به جا مانده از گذشته را پیگیری کنیم و نیز بر غنای موزه ملی راه آهن بیافزاییم.
وحیدعلیقارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راهآهن و مدیر پایگاه میراث جهانی راه آهن سراسری در این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت : پیوند دیرینه و تاریخی بندر امام خمینی(ره) با راهآهن سراسری، این بندر را به عنوان نخستین بندر ریلپایه کشور شاخص کرده و این نشاندهنده تعامل موفق بین حمل و نقل ریلی و دریایی است.
قارداشی افزود : همکاری های تنگاتنگ بین دو سازمان پس از گذشت حدودا یک قرن همچنان ادامه داشته و در سالهای اخیر نیز با احداث خطوط آنتنی جدید قوت بخشیده شده است.
قارداشی مدیر پایگاه میراث جهانی راه آهن گفت : راهآهن سراسری کشور به طول ۱۳۹۴ کیلومتر ، نقش به سزایی در یکپارچگی ملی ایفا کرده و اسکله چوبی بندرامام به عنوان تنها میراث صنعتی و یکی از ۲۸ اثر ارزشمند ایران، در فهرست آثار ملموس میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و مرمت و احیا اسکله چوبی با همکاری دو سازمان می تواند نماد یک قرن همکاری دو سازمان باشد.
انتهای پیام/م