موکب قائم آلمحمد بندرامام خمینی ؛ روایت سپردن خدمت از دستانِ خسته، به قلبهای تازه
به گزارش خبرخورموسی ، اگر فکر میکنید موکبهای مردمی فقط قلمروِ پیرغلامان و مویسپیدکردههاست، سخت در اشتباهید. موکب قائم آلمحمد امسال به پاتوقی تبدیل شده که میانگین سنی خادمانش شاید بهزحمت به ۳۰ سال برسد؛ جایی که مدیریتِ جریانِ خدمت، دیگر درگیرِ بوروکراسیهای مرسوم نیست و در عوض، با انرژیِ بیپایانِ نوجوانان و جوانانی اداره میشود که احتمالاً ، یا در حالِ بحثهای تکنولوژیاند یا درگیرِ شیطنتهای دورانِ بلوغ، اما اینجا… اینجا همهچیز فرق دارد.
این گروه از نوجوانان و جوانان، بدون اینکه منتظرِ دستورالعملهایِ خستهکنندهی بزرگترها باشند، خودشان آستین بالا زدهاند. نه از حاشیههای سیاسی خبری هست و نه از نمایشهای پرهزینهی تبلیغاتی؛ کار همان کار است، اما با سلیقهای که فقط از نسل زد (Gen Z) برمیآید؛ بیادعا، سریع و با یک نظمِ دلی که گاهی حتی از سیستمهای سازمانیافته هم کارآمدتر عمل میکند.
حضور این نسل در خط مقدمِ خدمت به عزاداران حسینی ، بیش از آنکه یک فعالیتِ مذهبیِ معمولی باشد، یک پیامِ تلویحی برای آنهایی است که گمان میکنند نسلِ امروز با آرمانهای انقلاب فاصله گرفتهاند. شاید هم مشکل از آرمانها نیست؛ شاید مشکل از نحوه روایت و واگذاریِ میدان به این نسل بوده که حالا در «قائم آلمحمد»، این گره کورِ ارتباطی باز شده است.
این موکب حالا به الگویی تبدیل شده که نشان میدهد اگر فضایِ عمل را به جوانان بسپاریم، نه تنها خرابکاری نمیکنند، بلکه گاهی چنان عمیق و مسئولانه رفتار میکنند که باید به حالِ آنهایی که نگرانِ آیندهی این نسل بودند، کمی با لبخند نگاه کرد.
انتهای پیام/م